close

Friday, 21 January, 2011

def. Kei Nishikori(JPN)  6-2, 6-4, 6-3   WIN

verR3 

Q. You dominate the game all the time, especially your forehand stroke is so good. How did you
look back at that game, that match?

你支配整場比賽,尤其是你的正拍攻擊得如此優異。你怎麼看這場比賽?

FERNANDO VERDASCO: What I think about the match?

我對比賽的看法?

Q. Yes.

是的。

FERNANDO VERDASCO:
Well, I think that I started the match today very, very strong, like compare,
for example, second round against forTipsarevic I start a little bit slow and he start playing so good. So
today I really want to start from the first point 100%, like moving and hitting the ball hard.

I saw that he was like stretching with the back, with the leg, lots of time, taking the medical timeout at
the end of the first set. So, you know, maybe in his match of second round against Mayer he got a little
bit tired and physically he was not 100% today.

嗯,我認為我今天比賽開始就非常非常的強勢,相較於第二輪對Tipsarevic的比賽,那場比賽我就有點慢熱而且

他開始就打得很好。所以今天我真的想從第一分開始就百分之百發揮,像是移動、強勢擊球。

我看他像是在伸展他的背跟腿很多次,在第一盤結束時也申請了傷停治療。所以你知道的,也許他第二輪對上

Mayer的比賽使他有些疲憊,因此今天他在體能狀態並沒有完全恢復。

I was just trying to push hard and try to take advantage in the game fast. You know, I think that I played
really good, and he started playing better also the second set and the third set better than the first set.

But I think that I did very good my game today, and I didn't let him play his game so much. So I'm happy
of how I played today and to be here in fourth round again.

我只是嘗試用力擊球並且快速取得比賽的優勢。你知道的,我認為我打得真的很好,而且他在第二盤、第三盤也開始

打得要比第一盤好多了。

但我想我今天發揮得非常好,並且我沒有讓他有太多發揮球技的機會。所以我很滿意我今天的表現,而且能夠再次

在澳網打進第四輪。

Q. Did you prepare any strategy coming into the match, or tactics?

你有準備任何比賽策略或戰術嗎?

FERNANDO VERDASCO:
No, no. Nothing special. Well, we never played each other before, so I was
watching some matches of him that he played, knowing that one of his best matches was against Blake or
against David Ferrer.

So, you know, I suppose mentally that he wanted to or he like to play fast and not like really high balls
or with a lot of spin. So I was just trying to serve good, mix my serve, flat but also with spin, and also
taking my forehand and hitting hard and with spin to his backhand. Make him run, no?

不,沒有什麼特別的。我們以前沒有交手過,所以我有看了一些他的比賽,知道其中一場他打得最好的比賽就是

對上Blake或是對上David Ferrer的比賽

所以,你知道的,我猜在心理上,他想要或是他喜歡打快,而且不喜歡偏高或是有大幅旋轉的球。所以我就是嘗試

發球發好,配合我的發球,打出平卻帶有旋轉的球,而且也利用我的正拍朝向他的反拍擊出重而帶旋的球。讓他

奔跑。

So it was my mentality for that match, and I think that I had a good day today and the things was well
for me.

Also, like I said before to him, I think he was not 100% physically, so it was, you know, for sure for him
not a good feeling, no?

這是我那場比賽的心理狀態,我認為我今天運氣很好而且事情有利於我。

另外,像我之前說過的,我認為他的體能方面沒有達到百分之百狀態,所以你知道的,對他來說當然感覺並不好。


沒有愛,常常訪問都很短XDDDDDDD

輕鬆寫意的一場比賽

目前是一場快速結束,一場糾結拖拉

以這個巡迴來看,是說下一場對上Berdych又要打個五盤嗎:PPPPPPPPPP

Just kidding~~~~~~~~~~~~

反正籤運不好就自求多福

麻煩請穩紮穩打,不要像上一場對上眼鏡哥的時候完全不在狀況就好了

Vamos Nando!!!!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rachel球 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()